
Реалізуючи хворобливі фантазії Путіна, Лукашенко наносить шкоду економічним інтересам Білорусі. В Україні думають, чим заміняти білоруський транспорт, який протягом кількох років до повномасштабного вторгнення масово завозився з РБ.
Лише у 2018-2022 рр. українські міста отримали 928 тролейбусів та ще більше автобусів, повідомляє Радіо NV. Майже половина від всіх тролейбусів була зроблена в Білорусі або в Україні з використанням білоруських кузовів.
Підрахувати автобуси складніше, бо крім муніципалітетів їх закуповували підприємства та інші організації. Відповідно до інформації з публічних тендерів, з 2017 по 2021 рік українські міста закупили більше 530 автобусів білоруського виробництва. Лише у великих містах України на початок 2022 року експлуатувалося майже 750 автобусів МАЗ.
Перший дзвіночок для РБ пролунав у 2021 році, коли Львів відмовився купувати 100 автобусів МАЗ, які перемогли в конкурсі Європейського інвестиційного банку. «Фінансувати „режим“ ми не маємо права», — наголосив тоді мер Львова Андрій Садовий.
Але, якщо раніше такі випадки були поодинокими, після 24 лютого 2022 року все змінилось кардинально. Купляти білоруську техніку стало неможливим навіть з моральної точки зору. Як прогнозують експерти, Україна швидко знайде, як оновити свій муніципальний транспорт. А от один з найперспективніших ринків для Білорусі тепер закрився повністю.
Як співучасть у війні відіб’ється на автомобілебудівній галузі РБ, спрогнозувати неважко. Вочевидь, на підприємства чекає стрімке скорочення обсягів виробництва, і , відповідно, персоналу. Бо замінити такий ринок збуту, як Україна, наразі просто неможливо.
От тільки ми навряд дізнаємося цифри, які свідчитимуть про занепад. Віднедавна Белстат засекретив майже всі проблемні показники, які дратують білоруську владу.